Projekty
1. FinAI: Fintech and Artificial Intelligence in Finance – Towards a transparent financial industry” – kierownik projektu: dr hab. Piotr Wójcik, prof. ucz.
Publikacje
1. Kuligowska K., Commercial chatbot: performance evaluation, usability metrics, and quality standards of embodied conversational agents, „Professionals Center for Business Research”, Volume 2 – Feb 2015 (02), Alkhaer Publications, Manchester 2015.
2. Kuligowska K., Polska konwersacyjna sztuczna inteligencja – 10 lat rozwoju rynku wirtualnych doradców, raport wewnętrzny, Katedra Informatyki Gospodarczej i Analiz Ekonomicznych, Wydział Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 2013.
3. Kuligowska K., Wirtualny asystent na stronach www. Zasady działania, implementacja, koszty i korzyści wdrożenia, Warszawa 2012.
4. Kuligowska K., Zastosowanie inteligentnych agentów w aplikacjach handlu elektronicznego: wirtualni asystenci, „Ekonomia – Kwartalnik Wydziału Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego” 2007, nr 18.
5. Kuligowska K., Kisielewicz P., Włodarz A., Managing Development of Speech Recognition Systems: Performance Issues, Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska, „sectio H – Oeconomia” 2018, Vol. 52, No 2, Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, Lublin 2018.
6. Kuligowska K., Kisielewicz P., Włodarz A., Speech synthesis systems: disadvantages and limitations, „International Journal of Engineering and Technology” 2018, Vol. 7 (2.28), Science Publishing Corporation.
7. Kuligowska K., Kisielewicz P., Włodarz A., Wady i ograniczenia systemów rozpoznawania mowy, „Roczniki Kolegium Analiz Ekonomicznych” 2018, nr 49, Szkoła Główna Handlowa, Warszawa 2018.
8. Kuligowska K., Kowalczuk B., Pseudo-labeling with transformers for improving Question Answering systems, „Procedia Computer Science” 2021, Vol. 192, Proceedings of the 25th International Conference on Knowledge-Based and Intelligent Information & Engineering Systems KES2021, Elsevier 2021.
9. Kuligowska K., Lasek M., Eksploracja danych tekstowych (Text Mining)
w przedsiębiorstwie, [w:] Bojar W. (red.), „Polskie Stowarzyszenie Zarządzania Wiedzą – Studia i Materiały” 2008, nr 13.
10. Kuligowska K., Lasek M., Intelligent Agents in the Human-Computer Interaction, [in:] Kubiak B. F., Korowicki A. (eds.), Information Management, Gdańsk University Press, Gdańsk 2005.
11. Kuligowska K., Lasek M., Text Mining applications in business, [in:] Kiełtyka L. (ed.), Multimedia in Business, WSEiP, Kielce 2006.
12. Kuligowska K., Lasek M., Piwowarska M., Potoczna M., Text Mining Applications in
E-marketing: Analysis of Cooking Recipe Texts, [w:] Siemieniuk N., Michalczuk G. (red.), Technologie informacyjne w zarządzaniu organizacjami, Wydawnictwo Uniwersytetu
w Białymstoku, Białystok 2012.
13. Kuligowska K., Lasek M., Text Mining in Practice: Exploring Patterns in Text Collections of Remote Work Job Offers, „Informatyka Ekonomiczna – Business Informatics”, nr 4 (30), Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, Wrocław 2013.
14. Kuligowska K., Lasek M., Virtual assistants support customer relations and business processes, [in:] Kubiak B. F., Korowicki A. (eds.), Information Management, Gdańsk University Press, Sopot 201115. Kuligowska K., Lasek M., Wirtualny asystent – sztuczna inteligencja w statystyce?, „Wiadomości Statystyczne – Czasopismo Głównego Urzędu Statystycznego i Polskiego Towarzystwa Statystycznego” 2007, nr 12 (559).
Working papers
1) Chlebus M., Osika Z., Comparison of tree-based models performance in prediction of marketing campaign results using explainable artificial intelligence tools, Working Papers, WNE UW, 15/2020 (321), dostęp online: https://www.wne.uw.edu.pl/application/files/8616/3609/6570/WNE_WP321.pdf.